Start arrow Mieszkamy arrow Korzystanie z telefonu  
23.11.2017.
 

Strone monitoruje stat24

 

UK Compencations - odszkodowania
Korzystanie z telefonu Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
10.01.2008.

Rzecz wydaje się prosta - zapytać właściciela lokalu i już. Zazwyczaj bowiem nie ma przeszkód w korzystaniu z telefonu. Nawet jeśli poprzedni lokator z niego nie korzystał. Dlaczego zatem podejmuję ten temat? Doświadczenie własne i znajomych może wiele nauczyć.

  • pewna trudność może pojawić się w sytuacji, gdy jesteśmy pierwszymi lokatorami, którzy pragną aktywować sobie linię telefoniczną; Zwłaszcza, gdy jest to linia BT. Wedle moich informacji pierwsza aktywacja linii wiąże się z opłatą instalacyjną - ostatnio około 125 funtów. Nie ma znaczenia, że cała infrastruktura już fizycznie istnieje (kable, gniazdka w ścianach). Jeśli linia pod danym adresem ma być używana po raz pierwszy - musimy zapłacić;
  • jeżeli po pewnym czasie zechcemy zmienić adres zamieszkania, nie ma przeszkód - spokojnie możemy zachować ten sam numer. UWAGA - jeśli zapłaciliśmy uprzednio wspomnianą opłatę instalacyjną, a w nowych miejscu zamieszkania znów jesteśmy pierwszym lokatorem aktywującym linie telefoniczną, znów musimy zapłacić;
  • warto również zwrócić uwagę na rodzaj gniazdka telefonicznego; Pewnie wszyscy mniej więcej znamy typowe gniazdka telefoniczne. Tutaj wtyczki i gniazdka są inne niż w Polsce. Generalnie zwykłe gniazdko posiada mały prostokątny otwór, przesłonięty zabezpieczeniem przesuwającym się ku górze. Istotne jest jednak to, by choćby jedno gniazdko w lokalu było gniazdkiem MASTER. Ten typ gniazdka w dolnej części posiada dodatkową pokrywę, którą można zdjąć po odkręceniu dwóch dodatkowych wkrętów. Dlaczego to takie ważne? Zdjęcie tej dodatkowej klapki pozwala dostać się do głównego przyłączenia BT do lokalu. W razie awarii telefonu będziemy poproszeni o sprawdzenie, czy po podłączeniu własnie do tego "ukrytego" gniazdka mamy sygnał w aparacie telefonicznym.
  • pracownik firmy naprawiającej awarię po zgłoszeniu jej do BT powiedział mi, że BT odpowiada tylko za doprowadzenie sygnału telefonicznego do tego "ukrytego" gniazdka; Jeśli w lokalu mamy więcej gniazdek, naprawa w obrębie tych rozgałęzień może być wykonana przez pracownika BT, ale za dodatkową opłatą (liczona ok. 90 funtów za godzinę pracy),
  • z własnego doświadczenia - jeżeli w mieszkaniu jest kilka gniazdek, ale wśród nich nie ma widocznego gniazdka MASTER, nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy sygnał telefoniczny jest przez BT dostarczany poprawnie. Wezwany monter może odnaleźć główne przyłączenie (u mnie wymienił zwykłe gniazdko na gniazdko MASTER) i stwierdzić, iż BT to tego przyłaczenia dostarcza sygnał właściwie. Awaria dotyczy rozgałęzień. Co to oznacza? Opłata za nieuzasadnione wezwanie montera w wysokości około 115 funtów. Oczywiście monter może nam zlokalizować i naprawić usterkę w rozgałęzieniach, ale wtedy oczywiście zapłacimy dodatkowo (90 funtów/godz.).
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk